Jönköping levererar!

 
 
 
 
 
 
Tog mitt pick och pack och drog ner till älskade Småland!
 
Det finns få ställen som slår Jönköping. Jag blir så himla varm ända in i själen varje gång jag kommer hem och får andas småländsk luft igen. Kan vara så att jag är lite partisk och löjligt hemmakär men äsch då!
Planen var att göra en lite kortare vandring i Hökensås men tyvärr räckte inte tiden till denna gång. Det blev istället i en trösttripp på Dummemosse, ett fantastiskt naturreservat väster om Jönköping. Trots att jag bott i Jönköping större delen av mitt liv har aldrig gått hela sträckan. Jag snörade kängorna och gav mig ut!
 
Trots att vädergudarna inte var nådiga och jag blev dyngsur ända in på skinnet var det en trösttripp som levererade! Såg en hel del fågelliv, hittade hjortron och jag blev så himla förälskad!
 
Spöregn, åska, solsken och förtrollande natur, behöver egentligen inte säga mer än så.